2013. szeptember 3., kedd

A hét filmje - Itt a vég


Itt a vég - This is the end
Spoiler veszély jelen van

A hét filmje választása egyik kedvencemre esett. Talán két hónapja néztem meg nagy izgalomba, hiszen mint hű és (egyik) legnagyobb James Franco rajongó, nem bírtam kivárni, hogy legyen szinkron vagy felirat. Sőt, igazából a szinkront legtöbbször elrontják, de vannak kivételek is. Én viszont felirattal kényelmesebben megnéztem volna, mint csak simán angolul. De nem bírtam várni, ugyanis még most sincsen sehol sem felirat az égadta világon. Viszont minden jóban van valami rossz. Vagyis... akarom mondani minden rosszban van valami jó. Hiszen amíg a nemlétező feliratot nem néztem, addig megtudtam figyelni a színészi játékot. És, meg kell mondanom, le vagyok nyűgözve. De kezdjük azzal, hogy miről is szól valójában a film.
A világvége utolér! A hat jó barát megmagyarázhatatlan módon egy Los Angeles-i házban reked. Ahogyan múlik az idő, egyre gyorsabban fogynak a házban fellelhető tartalékok, így hamarosan a legjobb barátokból is ádáz ellenségek lesznek. Mindenki foggal-körömmel küzd a túlélésért, de vajon mindenkinek sikerül? Vagy őket is utoléri a halál? 
Nos, azt hozzá kell tennem, hogy ez a film egy tipikus vígjáték, szóval egyáltalán nem kell arra gondolni hogy ez valami katasztrófa film. Bár amikor Jonah Hill szörnyé változik, akkor nálam beütött a katasztrófa. Anélkül a dolog nélkül jobban tudtam volna elviselni a filmet, hiszen a szörny dolog miatt elvesztette a film a valóság érzetét. Nem mintha alapból azt sugározta volna. 
A történet úgy kezdődik, hogy James Franco bulit csap Los Angeles-i villájába, ahol rengeteg hiresség megjelenik. A jelenetek először Seth Rogen (Ananász Expressz) és Jay Baruchel (Túl jó nő a csajom) barátságát mutatja be és utóbbi emberke bolyongását a Hollywood-i színészek közt, James házában. Mindenki adja a hangulatot és jól érzik magukat, amint egyszer csak megremeg a föld és az emberek pánikba esve rohannak ki az útra, ahol szembesülniük kell a tudattal, hogy a nyugati part legkedveltebb városa lángokban hever és közben ketté nyílik a talaj. Némely embert különös fénycsóva húz fel az égbe a talajról, mások pedig beleesnek a hatalmas lyukba. Többek közt Rihanna is erre a szerepre jut, ugyanis ő is benne van a filmben, akárcsak Jason Segel (Seth Rogen és James Franco régi kollégája még anno a Különcök és Stréberekből), Emma Watson, Michael Cera, Channing Tatum, Mindy Kaling és még sorolhatnám reggelig. 
Szóval a hat 'jó' barát beszorul Franco házába és el kell osztaniuk az élelmet egymás közt. Közben rengeteg poénon nevethetjük szét magunkat és figyelhetjük a szereplők karakter fejlődését. Sőt, nem várt fordulatok is előlépnek, mint például Hermione egy baltával a kezében. Vagy akár Channing Tatum mint ember kutya. De ne feledkezzünk meg az ember evő színészekről és Backstreet Boys fellépéséről a mennyországban. 
Még sorolhatnám mik voltak a filmbe, de elmondás alapján egyáltalán nem olyan élvezhető, mint végig nézni és hallani a színészektől a poénokat. Igazából lehetséges, hogy a magyar mozik nem fogják olyan megfelelőnek tartani a filmet, mint akárcsak az Ananász Expreszt, ezért még várni kell addig, hogy esetleg DVD-n megjelenjen, de a mozikban lehet nem vetítik. Én már nagyon várom, hogy végre nem csak mozis felvételben, ha nem rendesen is nézhessem ezt a kiválóan humoros filmet. Sokan az év vígjátékának emlegetik, amit nem is csodálok. Bár néha előkerülnek ízléstelen poénok, de mit vártatok egy olyan filmben, ahol középkorú férfiak ragadtak bent egy villában az apokalipszis közepén egy darab Milky Way-el és egy szörnyé változott Jonah Hill-el. De a legjobban a Behind The Scenes videót szeretem, mert ott igazán lehet látni, hogy nem kicsit nehéz azért a színészi munka és erre születni kell. Én nem tudnék egy nem létező lyuk felett, amit nem is látok, csak sikítani és oda képzelni, mintha közel lennék a lezuhanáshoz. Rettentően jó képzelő erőm és fantáziám van, de én ott elröhögném magam és nem tudnám abba hagyni. Már forgattam egyszer egy röpke filmet de ott is volt, hogy jelenet közbe elröhögtem magam és újra kellett venni a jelenetet. De egyszerűen nem bírtam komoly maradni és ahogy próbáltam játszani, egészen hülyének éreztem magam... Inkább maradok az írásnál. :)


És miért szeretem annyira ezt a filmet?
  • Van benne humor
  • A színészek saját magukat játsszák (de kicsit eltérnek a valódi énüktől)
  • Szeretem nézni mikor a nagy és dicsőséges férfiak úgy félnek, mint a kislányok
  • Rengeteg jó színész van benne
  • Channing mint "kutya".. (oké ez nem volt szép tőlem... na de ki nem örülne neki ha ő lenne a kutyája... ;)  )
  • A barátság üzenete
  • Jonah Hill mint fehér Hollywood-i Gandhi
  • Rihanna leesik egy lyukba
  • Emma Watson egy baltával és a cuki akcentusával ♥
  • JAMES FRANCO (kell ehhez hozzá tennem valamit?!) 
És miért nem szeretem: 
  • Jason Segel nagyon keveset szerepel benne és hamar meghal, pedig szerintem ha tagja lett volna a csapatnak viccesebb lett volna és felébresztette volna bennem a Freaks and Geeks régi hangulatát és együtt láthattam volna a régi barátokat (Nick, Daniel, Ken). De gondolom Seth-nek más tervei voltak és nem akarta belekeverni annyira azt a sorozatot, ami elindította őket a karrierjük útján. 
  • Jonah Hill mint szörny. Eléggé fura egy jelent volt be kell vallanom. Felőlem ki is hagyhatták volna, mert egyedül ott, kicsit erőltetettnek láttam a helyzetet. 
  • A francba is de szinte mindenki a mennybe fog menni, kivéve James-t. Ja és ne is beszéljünk arról a nagy papa pulcsiról amit ráadtak a film elején. Hol fair ez? Hol?! 


Na de kritikám végezetével:
Értékeljük! 
Nekem ez a film nagyon bejött. Nem is tudok többet mondani róla. Számomra tízből tizenkettő. :) 

10/12
xoxo, Ashley

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése