2013. szeptember 30., hétfő

Csillagok háborúja - Star Wars *avagy- annyira imádom, hogy sírva fakadok.*


Légy üdvözölve ifjú Jedi! 
Beszéljünk egy kicsit a Star Wars-ról... Eléggé kényes pontot hoztam fel a lelkem mélyéből, hiszen én imádom az összes hat filmet (jó, az utóbbi hárommal vannak kételyeim) és szinte ezen nőttem fel, mivel a szüleim nagy rajongók és sokszor volt, hogy a tévében ezt néztük. Érettebb fejjel mikor megnéztem, persze sorrendbe és nem úgy ahogy eredetileg megjelentek, már sokkal jobban átláttam és jobban beleszerettem a varázsba, mint előtte.
A Csillagok háborújáról tudni kell, hogy az egész a hetvenes években kezdődött a Leia-Luke-Han Solo hármassal és ez örök klasszikussá is nőtte ki magát. Azonban az évezred forduló idején, megjelent még három rész, amik az egész történet elejét mutatják be, vagyis hogyan lett Luke és Leia apjából Darth Vader. A szerkesztők megcsinálták úgy, hogy pontosan bemutassa az előzményt. És most eljutottunk oda, hogy a következő három részt készítik, ami a folytatása lesz az egésznek. Szóval röviden ennyi. 
Részletesebben belekezdek a filmek meséléséről és információiról. Mivel én szeretek években haladni, és úgy ahogy igazából megcsinálták, ezért a klasszikus hárommal fogom kezdeni és utána az új hárommal. 

Csillagok háborúja (1977) 20 évvel a születésem előtt *-*, A Birodalom visszavág (1980) és A Jedi visszatér (1983) 

Itt végig szemtanúi lehetünk annak, hogy Luke hogyan válik Jedivé, hogyan bontakozik ki Han Solo és Leia hercegnő románca és hogy hogyan győzzük le Darth Vader-t. Ezeken kívül megismerhetjük azt a csodálatos sci-fi világot, ami nem a földön játszódik, ha nem kint az űrben különböző bolygókon és aszteroida mezőkön. Rájöhetünk Darth Vader titkaira és a furcsa testvéri kapcsolatra Luke és Leia között. Végre láthatunk egy badass hercegnőt, aki nem nyavalyog állandóan és még helyre is tudja tenni a kissé beképzelt Han Solo-t. Láthatjuk, hogy a Jediknek mekkora erejük van, és hogy nem hiába retteg mindenki Darth Vader-től. Közben megismerhetünk fura földönkívülieket, aranyos robotokat és szőrös állatokat, na meg persze Yoda mestert, akire csak ha ránézel, mosolyogsz. Nem hiába van annyi rajongója a Star Wars-nak. Az akkori években, ezek a csúcs technológiájú filmek mérföldkőnek számítottak a filmiparban. Szüleink generációja izgatottan csinálták össze magukat gyerekként a mozikban, mikor jöttek nagy hanggal a harci gépek. A hetvenes és nyolcvanas évek fiatal és idős generációit mind megváltoztatták és rajongókká varázsolták. Nem hiába készítettek még hármat, hiszen a Star Wars egy örök történet marad, amit minden generációnak kell ismernie. Sokan nem szeretik a sci-fi témájú filmeket, viszont nagyon sokan szeretik a Star Wars-ot. Ezért van az, hogy még a kis pisiseknek is gyártottak animációs mesét, ami véleményem szerint nagyon bénára sikerült, de a lényeg az, hogy legalább a kis mini emberkék is rajongóvá válnak és még mindig nem hagyták abba a Star Wars-os dolgok vásárlását. 

Itt egy kis videó kedvenc magyar film kritikusomtól és ő szépen ledarálja hét percben miért is olyan jó a Star Wars. 



Eszméletlenül örültem neki, mikor Lego Star Wars hétvége volt a Times Squaeren és készíthettem fényképet különböző figurákkal. Hiába vagyok már közel a tizenhathoz, én teljesen úgy éreztem akkor, mint egy kis öt éves, akit elvittek Willy Wonka csokigyárába, ahol a csúnya bácsit Johnny Depp alakította. És lehet hogy csak legó figurák voltak, én még is olyan boldog voltam. Főként mikor kierőszakoltam a szüleimtől a fénykardomat. I HAVE A FUCKING LIGHTSABER BITCHES!!! 



Szóval én nagyon boldog voltam. *-* Az idei Comic Con-on Leia hercegnő akartam lenni, de mivel anyagilag le vagyok égve, ezért idén sajnos nem tudok elmenni, de lesz ám még lehetőség rá. 

Csillagok háborúja I: Baljós árnyak (1999), Csillagok háborúja II: A klónok támadása (2002) és a Csillagok háborúja III: A Sith-ek bosszúja (2005).

Ez a három rész később jött ki mint az elődjeik, viszont Baljós árnyak körülbelül harminc évvel megy vissza a múltban, mint az eredeti Csillagok háborúja. Minden ott kezdődik, hogy találkoznak a kis Anakin-al, aki később Darth Vade lesz, de ez csak a Sith-ek bosszúja-kor derül ki. (Nem mintha addig nem tudtad volna.) Nos, viszont itt ezzel a három résszel már kételyeim vannak. A Baljós árnyak még nagyon tetszett, főként mikor Anakin versenyzett. Azok a jelenetek nagyon szuperek voltak. Viszont A klónok harca engem nagyon bosszantott, mert nem lehetett mást hallani, mint ahogy a kissé érettebb Anakin (aki amúgy agyilag nem volt az) picsog egész végig mesterének, Obi-Wan - nak. És engem mennyire kikészített  Néha a fejemet fogtam, hogy hogyan lehet ilyen felelőtlen és idióta?! Sajnáltam szegény Obi-Want hiszen szinte babysitterkedett csak rajta és sosem hallgatott rá Anakin. Aztán meg itt volt ez a románc Anakin és Padmé között. Natalie Portman és Hayden Christensen között a kémia akkora volt, hogy még egy elefánt és egy egér is előbb szerelembe esik, mint ezek ketten. Én nem tudom, hogy most a korkülönbség miatt volt ez, vagy csak egyszerűen mindketten annyira amatőrök voltak még akkor, hogy képtelenek voltak eljátszani szerelmet. Az ő szerelmük egyáltalán nem olyan volt, mint Leia és Han között. Holott ennek a románcnak köszönhetően tört ki az apokalipszis a galaxisban. De valahogy nem... nem és nem. Lehetetlen elhinni, hogy ennek a kettőnek a szereleme (!!!!) miatt lett a káosz. Szörnyű. 
Bár a Sith-ek bosszújában a történet és harci jelenetek egész jók voltak. Sőt ez a három film is jó volt, ha kivesszük Anakint és Padmét. Meg Jar Jar-t. 

A folytatás: ?

A trilógia folytatása még nagyon rejtélyes. Eddig csak annyit lehet róla tudni, hogy rendezője George Lucas... drága apánk, eladta a filmeket a DISNEY-NEK!!! For God's sake! 






Tény, hogy mindenki tudja, hogy a bosszúállókat is a Disney csinálta, de én láttam már a Disney-től mostanában olyan filmeket, hogy egyszerűen félek előre mi lesz. Talán kellemesen fogunk csalódni és valahogy fel tudják majd javítani azt amit elszúrtak az utolsó hárommal. Én csak reménykedek és kíváncsian várom. De remélem valami jó szereplő gárda lesz, mert ha már a történet nem lesz annyira jó esetleg, akkor legalább a színészek legyenek kiválóak. És valójában az egészben annyit szeretnék, hogy ne legyen túl modern. Inkább maradjanak meg a régi technológiánál. De itt ebben a kis videóban megnézhetitek pontosabban, hogy mik az elvárások JJ Abrams-től. 



Nos mára ennyit belőlem és a Star Wars-ból. Megpróbálok még jelentkezni a héten. 
xoxo, Ashley





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése