2013. szeptember 9., hétfő

A hét videoklipjei - Legyünk állatok!

Ahoy!

E heti kritikámba megmutatok Nektek három olyan videoklipet, ahol az énekesek állati bőrbe bújva "játszottak" a vadonba. Mind a három kreáció a napokban jelent meg, szóval elég friss kritikával érkezem most. 
Az embert általában mindig is befolyásolta az állatok szokása vagy élete, hiszen bármerre megyünk mindig találkozunk valamilyen teremtménnyel. Arról meg nem is beszélve, hogy házi kedvenceink is vannak. A kutyáktól és macskáktól eltérve viszont vannak olyan állatok, amikről nem tudunk sokat, vagy egyszerűen csak nem merünk a közelükbe menni a szabadban. Például ki tudja megmondani, hogy milyen hangot ad ki a róka? Miért csíkos a zebra és vajon ettől hogy érzik magukat? Vagy hogy szelíddé tudunk e tenni egy tigrist a saját kiáltásunkkal? Nos, e három videóból amit ma fogok Nektek mutatni, abból megtudhatjátok. 


Akkor csapjunk bele a lecsóba!

A róka rejtélye!
Első videónk egy norvég testvér pár keze alól jött ki. Ylvis névre szóló duó már az évrezed forduló óta zenél együtt. Egyébként nem is értem hogyan gondolták. "Hé, öcskös! Milyen hangot ad ki a róka?" - "Nem tudom. De szerintem írjunk róla egy dalt!" Sokan gondolkodnak rajta, hogy ez most csak egy paródia akart lenni a mostani pop zene iránt, vagy tényleg komolyan gondolták. A lényeg az, hogy úgy néztem meg a videót, hogy utána még öt percig sokkban voltam. Nem, a dal az egész jó. Mármint hangzásilag és a sötétebb hajú fürtös srácnak egész jó hangja van. A dallama is jó lenne de azt hiszem itt minden a szövegben rejlik. Nos miért is? Elárulom. 
Az egész dal arról szól, hogy vajon az a nyomorult erdei vörös állat, amit mi rókának nevezünk, vajon milyen hangot ad ki?! A videót szerencsére angol felirattal toldották meg, így jobban sokkban ülöd végig a azt a pár percet. A kevésbé angol tudásos embereknek elmondom, hogy a videó elején szép bevezetéssel egy gyerek dalnak is eladható szöveggel el sorolják, hogy egyes állatok milyen hangokat adnak ki. És ekkor a refrén előtt jön az első sokk: WHAT DOES THE FOX SAY? És ekkor már csak pislogsz, ahogy az egyik fivér egy róka jelmezben az erdő közepén ugrál és olyan hangokat ad ki, mint aki jó keményen be van nyomva vagy skizofréniás. És az egészben az a rossz, hogy teljesen magával ragad! Este lefeküdtem az ágyamba, lehunytam a szemem és ez ment a fejembe! 
Egyébként vannak jó részei is. Mint ahogy mondtam a fürtös srácnak elég jó hangja van és nekem tetszik az a rész, mikor a lóról énekelnek. DE a második refrén kiakaszt. Akkor már tényleg elgondolkodtam, hogy épp eszű e a gyerek, hiszen ilyen hangokat egy normális ember nem tud kiadni. Bár nem tudom a Norvégoknál hogy megy ez a dolog. Lehet náluk ez a normális. Nekem különösen a 'Hatee-hatee-hatee-ho és a Joff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff tetszett, mert az valami elmebeteg volt... 
Sőt, rá is kerestem, hogy mit mond a róka, de sajnos a zuhanyzó nyuszi elvette a figyelmem így még most sem tudom mi az igazság
Mindenesetre itt a videó: 


Értékeljük!
Nos, ez a videó sok meglepetést hordoz magával és ha az egész egy vicc akart lenni akkor 7, de ha nem, akkor 6 a 10-ből. 


Zebrák a másságért!
Capital Cities egy indie pop zenekar, akik már az előző slágerükkel belopták magukat a szívembe  A Safe and Sound egy nagyon kellemes videó volt és kedvem volt rá táncolni minden egyes alkalommal, mikor hallottam. De most a hangsúly a Kangaroo Court-on van, vagyis a Kenguru Biróság ha szó szerint fordítjuk, de úgyis használják ezt, hogy rendkívüli bíróság. Nos, mikor a klip elkezdődik eléggé furcsa az egész, hiszen nem mást látunk, mint egy srácot, akinek zebra feje van. Először is nem engedik be egy bárba, aminek a neve szintén Kangaroo Court, mivel ő zebra. Aztán otthon ül a kanapén és néz egy természet filmet, amint a nőstény oroszlán megöli a zebrát. Végül a zebránk lát egy reklámot, ami egy gyönyörű barna vadlovat mutat. Zebránknak beugrik az ötlet és befesti a "sörényét" barnára, így már simán beengedik hamis igazolvánnyal a bárba. És ott találkozik egy szép pudli lánnyal és elkezdenek táncolni. Erre a csaj buldog haverja kiakad és észreveszi a zebra csíkos farkát a zakója alól és már megy is a csíkos a bíróság elé. Végül szegény állatunk a vágóhídon találja magát és húsát felszolgálják az oroszlánnak, aki úgy ül ott mint maga Hannibal Lecter csak sörénnyel. És röviden ez történt.
De most ássuk bele magunkat a mélyebb dolgokba. Én amikor megnéztem a videót, különböző dolgok jutottak eszembe. Igazság szerint ez nem csak egy morbid videó állatokkal  ha nem valójában a valóság. Miért pont zebra? Mert a zebrák lovak, de még sem mondanád őket azoknak, hiszen furcsa fejük van, Afrikában élnek, alacsonyak és persze csíkosak. De ettől függetlenül ők is a lófajtákhoz tartoznak. Nektek ilyenkor nem ugrik be valami hirtelen? Nos igen. A rasszizmus. Eleve vegyük figyelembe azt, hogy a zebrát alakító srác fekete bőrű. Tehát a lepel alatt ott lapul a válasz és az üzenet. Régebben ugyebár a feketéket nem engedték be sok helyre, mivel ők "alacsonyabb" rendűeknek voltak titulálva. És ha hiszitek, ha nem, még most is vannak ilyen esetek. Persze már mindenhova bemehetnek, nem is arról van szó. De még sokan most is elítélik őket és megszólják őket.  Ezért foglalkozik a film ipar még a mai napig ezzel a témával. Hiszen míg tavaly a Django elszabadul volt a menő, az idén pedig a 12 Years a Slave hódit. A feketéktől eltérve más dolgokat is észrevehet az ember. Például a zebra a reklám miatt változtatta meg a magát és festette be a sörényét barnára. Tehát ez egy jel arra, hogy a reklámok miért vannak. Persze itt most nem volt szó arról, hogy a zebra elment vásárolni a Tescoba haj festéket, csak azért mert látta a reklámba. Inkább arról, hogy amikor a reklámokat mutatják, akkor az ember elgondolkodik magán, hogy 'én miért nem vagyok olyan szép?' vagy 'én miért nem vagyok olyan erős és jóképű?' És a reklám a videóban éppen az mutatja a zebrának, hogy te csak egy szerencsétlen állat vagy, inkább legyél egy szabad, barna, vadló, aki simán betud kerülni a klubba. Holott nem arról van szó az egészben, hogy mennyi értéke lehet egy zebrának is. 
Na és arról meg ne is beszéljünk, hogy miért pont ilyen meg olyan állatokat választottak egyes szereplőknek. Nyulak az ítélőbíróságnál  Ez csak megmutatja, hogy néhány esetben mikor döntés van valami komolyról, akkor az emberek, mint álszent nyulak szavaznak a "jobb ügy" érdekében, de néha csak lefizetik őket és a felsőbb politika hatalmában vannak, akárcsak a nyulak, hiszen tudjuk, hogy bármennyire is édesek a kis orrukkal nagy fülükkel, a nyulak nem egy észlények. És egy kacsa mint híradós.  Néha a hírekben és a médiában az emberek csak hápognak és beszélnek, néha a fele se igaz amit mondanak. Majom mint riporter? Azt hiszem ez magától értetődő. Néha a riporterek szaladgálnak és szemtelenkednek mint a majmok. A legjobban viszont az tetszett, hogy mikor felvágják szegény zebrát, akkor malacok teszik ez. Végül is ez már nem hasonlat, ha nem irónia. 
De itt van a videó, amiről már annyit beszéltem. Döntsétek el Ti, hogy Nektek mit sugall, mert mindenkinek más jön le: 


Értékeljük!
Mivel elég jó témája van a dolognak, ha jobban kivesézzük és üzenete is akad, nem csak az, hogy pihent agyú rendezőnek túl nagy volt a fantáziája, ezért 8 a 10-ből. 


Ordíts hangosabban mint az oroszlán!
Tegnap néztem meg az i Kissed a Girl énekesnőjének, Katy Perry-nek az új dalának a klipjét. Már hetekkel ez előtt hallottam a Roar című dalát és bár Miss Perry nem igazán volt a csúcson a dalaival, véleményem szerint a Roar nem sikerült olyan rosszra. A szöveg egyébként a győzelemről szól és felállásról a nagy esés után. Viszont a klipje egyáltalán nem a győzelemről szól, legalább is én nem igy készitettem volna el. 
Szóval az egész ott kezdődik, hogy Katy repülőbalesetet szenved egy Indiana Jones kinézetű palival, akit később kivégez a tigris. Katy-nek nincs más választása, mint saját magára számítania és majmára meg egyéb dzsungeli állatokra. És végül legyőzi a tigrist. Ennyi. Igazából nincs mit nagyon részletezni, mivel minden megtalálható a klipben. Nem egy nagy durranás és ez a lélek emelő zene mellé inkább egy győzedelmes klipet kellett volna készíteni. Katy elmondása szerint ez a Lost és pár túlélős film alapján készült, de én szerintem inkább Tarzan-hoz hasonlítható. 


Értékeljük!
Engem nem igazán győzött meg. Egyszer megnézhető. 6 a 10-ből. 

Ez volt mára az én kritikám. Mivel ez egész hosszú lett, ezért a hétre egyelőre csak ezt sikerült beterveznem. 
Sőt, nekem holnap kezdődik a suli és eléggé be vagyok tojva, szóval majd meglátom mikor tudok jönni legközelebb.. :)
xoxo, Ashely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése